کد خبر: ۱۰۲۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ 12 February 2022
اعمال محدودیت‌های کرونایی نباید عامل تعطیلی کسب و کارها و مراکز علمی باشد | واکسن، ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، راه قطعی بازگشت زندگی به جریان عادی |‌ حفظ سلامت محصلین، خط قرمز مدیریت استان 

 

مهران فاطمی استاندار یزد در تماس تلفنی با تابناک، در پاسخ به انتقاد این رسانه که به کاهش "محدودیت‌های کرونایی در وضعیت قرمز" پرداخته بود، به ارائه توضیحات تکمیلی تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا پرداخت.

فاطمی با تاکید بر اینکه تنها راه قطعی مقابله با کرونا و سویه‌های متعدد آن، واکسیناسیون عمومی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، عنوان کرد: صرف اعمال محدودیت حداکثری، راه حل عبور از وضعیت کرونایی نیست. تجارب ستادهای استانی و ملی پیشگیری و مقابله با کرونا و همچنین دیگر کشورهای جهان نشان داده با تعطیلی اصناف، کسب و کارها، منع تردد و البته مراکز علمی نظیر مدارس و دانشگاه‌ها نمی‌توان از وضعیت کرونایی عبور کرد. حتی در مواجهه با امیکرون، هیچکدام از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز اقدام به تعطیلی مدارس نکردند.

وی با اشاره به دغدغه‌مندی به حق خانواده‌ها نسبت به حفظ سلامت فرزندان در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: طی 2 سال اخیر آموزش غیرحضوری کمتر از 50 درصد اهداف آموزشی و 20 درصد اهداف تربیتی محقق شده است. بنابراین افت شدید و قابل توجه سطح کیفی آموزش و تعلیم فرزندان سبب شد تا ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا تصمیم به لزوم از سرگیری آموزش حضوری در سراسر کشور البته با رعایت شدیدترین تدابیر بهداشتی که بخشی از آن نظیر بازگشایی با نیمی از ظرفیت، استفاده از ماسک، تزریق واکسن و ایجاد شرایطی برای تهویه مناسب هوای کلاس هاست، بگیرد؛ بی شک در اجرای این پروتکل‌های بهداشتی، هیچ قصوری از سوی دستگاه‌های متولی پذیرفته نیست و سلامتی محصلین و خانواده‌های آنان که دغدغه جدی و خط قرمز ماست، شرط موکد و لازم الاجرا در از سرگیری آموزش حضوری است.

لزوم تداوم حیات صنعت گردشگری در استان و فعالیت کسب و کارها، کسبه و اصناف، دغدغه جدی مدیریت استان و کشور در کاهش بعضی از محدودیت‌های پیشین به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی، عنوان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار